Netváltás, avagy miért a felhasználót szívatják?
Netváltás, avagy miért a felhasználót szívatják?

Eddigi munkáim során gyakran kerültem beszélgetésbe különböző internetszolgáltatók telefonos ügyfélszolgálatával, de valahogy úgy érzem, mindig akkor van a legnagyobb kavarodás mikor a saját netemről van szó. Nem elsőnek, de remélem utoljára most is ebbe futottam bele a Digi Kft-nek köszönhetően.

Az egész történet még március közepén kezdődött mikor a Digi Kft nagy örömömre elindította internetes szolgáltatását a kertvárosi részen amire eddig esélyt se láttam. Nem kellett sokat matekozni, hogy rájöjjek, a 40/20Mbit/s-es vonal havi 4000 jó magyar forintért sokkal gazdaságosabb mint a T-home jelenlegi mostanság néha instabilabb (de mégis minőségi szolgáltatást adó) 15/0,5-ös vonala havi 9000Ft-ért.
Szépen fel is keresett egy üzletkötő, de azon üzletkötők akik sötétített ablakú BMW-vel közlekednek… nem túl jó pont, emiatt két nappal később befáradtam személyesen az ügyfélszolgálatra és mintegy órányi várakozást követően sikerült is megkötni a szerződés.
Az ügyintéző kedves volt, segítőkész és mondta, hogy mivel azon a területen sok a megrendelés csak 2 hónapra tudják vállalni a bekötést. Gondoltam nem gond, ezt mondták a volt főnökömnek is nemrég, majd cirka két héttel később be is kötötték.

Telt múlt az idő és lassan az ígért kettő hónap le is telt gondoltam megérdeklődöm mikorra várható a bekötés, mert sajnos én semmilyen értesítést nem kaptam. Első telefonos érdeklődésem után ki is derült, hogy amíg az ügyfélszolgálaton 2 hónapot ígértem, addig a szerződésbe már 3 hónapos bekötési határidőt (június 30.) írt a Digi Kft. Hát jó akkor várok tovább.

Lassan újabb hónap eltelte után, 4 nappal a határidő előtt felhívtam ismét az ügyfélszolgálatot, gondolván azért valamiféle időpont egyeztetés is szükséges, nehogy véletlenül kifussanak az időpontból, és ez nekik gond legyen.

Kedves ügyintéző elmondta, hogy sajnos ő nem látja mi a gond, de az újpalotai telephelynek átküldi a problémát akik 72órán belül segítenek megoldani a problémát, és keresni fognak.

Szépen vártam a 72 óra leteltét majd megkerestem ismét őket „ nos mi a helyzet”, mivel ha a szerződést akarják tartani akkor maximálisan szombaton tudnak jönni beszerelni a netet, illetve az ígért 72 óra is letelt. Válaszképp annyit kaptam, hogy a problémám még mindig az újpalotai Digi központnál van, sajnos semmilyen választ nem kapott, és mivel a telephely már zárva van a így csak még egy levelet tud rájuk küldeni. Kértem ezt tegye meg.

Hétfői napon direkt az újpalotai Digi nyitvatartási idejéven előtt hívtam a szokásos központi számot, érdeklődvén, hogy akkor miért is nem szólt még mindig senki se, miért nem kapok semmi értesítést, miért léphetnek át szerződési feltételeket bármiféle szankció nélkül? Minek kell sokadszorra is egyeztetni a mobilszámomat, miközben még képtelenek voltak egyszer is felhívni, és miért mindig én hívom őket. Sajnos a válasz a szokásos volt. Semmit nem tud mondani, nincs információja, nem tud segíteni. Kérdésemre se egy HD vezetőt nem tud adni, sem pedig vezetői visszahívást nem tud kérni nekem. Érdekes munkahely…. Nincs főnök? Vagy van, csak nem is foglalkoznak azzal mit is művelnek az alkalmazottak?
Elmondták a napokban fognak hívni. Kérdeztem közelebbi információt, mely napokban, arra választ nem kaptam. Kérdésemre, hogy ez a napok ebben a hónapban, évben vagy évszázadban lesznek választ nem kaptam, csak robot duma „a napokban”.

Rendben ismét vártam 72 órát, így összesen 9 napja állt a „hibajegyem” a kedved Digi HelpDesknél, majd csütörtök délelőtt ismét próbálkoztam. Gondoltam, ha most se járok sikerrel felkerekedem és besétálom abba a bizonyos újpalotai ügyfélszolgálatra, hátha ott sikeresebben játok. Bár csak így lett volna ötösöm a lottón. Sajnos nem lett, de a tippem igaz lett, természetesen a HD semmilyen információval nem tudott szolgálni. Eddig már 500Ft telefonköltséget sikerült generálni, (bár itt megemlítenék egy pozitívumot, a weboldalukon egy korrekt telefonos menürendszer vázlat is van, aminek köszönhetően könnyebb eljutni oda ahova akarunk).

Telefont letéve, cipőt húztam és beslattyogtam abba a híres központba, ahol csodák csodájára egy árva lélek nem állt sorba, mivel nem hogy sor, de még ügyfél sem volt addig rajtam kívül. Hölgy (egy kedves bankkal ellentétben, de az egy másik sztori) azonnal fogadott is. Én vázoltam a problémám, majd ő elsőként közölte. „Azon a területen még nincs aktiválva a vonal.” Mondom az jó, de mikor lesz.
Kézzel írt papírokat lapozgatva (mert ugyebár egy internetszolgáltató úgy tárol minden információt) megkapom az infót, a vonal aktív, viszont nincs készülék amelyet telepítenének hozzám.
Érdeklődöm tovább, majd kiderül, hogy nem csak itt de „egész országban készülékhiány van” így sehol nem kötnek be most optikai alapú LAN szolgáltatást. Kérdem mi a gond?
Válasz: A bekötések egy alvállalkozónál vannak (gondolom a Digi bekötési Kft vagy ehhez hasonló megoldásként) és ők nem kapták meg a készülékeket emiatt valaki „már több hónapja a szerződésben foglalt bekötési határidő letelte után várja a bekötést”.
Rendben van mindenhol lehetnek elhibázott döntések, hibás rendelések, na de akkor, az eddigi hívásaimra miért nem kaptam választ, miért nem kerestek meg, miért én futok azért, mert ők valamit nem tudnak megcsinálni, megrendelni.
Alap esetből ha több hónapja fenn áll ez a gond egyáltalán miért kötnek szerződést, és miért nem tudják értesíteni a már bekötésre váló ügyfelet arról, hogy majd egyszer de nem most???

Semmi gond én egy nyugodt ember vagyok, miközben megnéztem 13-as villáskulcs kell, hogy az asztalok csavarjait levegyem, tovább érdeklődtem, mikorra várható, hogy ezen kis apró probléma megoldódjon. Azt az információt kaptam, július közepére érkezik meg a szállítmány, akkor fogják az ügyfeleket végighívni, hogy mikorra mehetnek bekötni.

Várok… Jelenleg július 16 van, hétfő. Ma nem hívtak, nem vagyok türelmetlen, de meglátjuk mi lesz ebből…

to be continued...



Üzemelteti a Wiking Számítástechnika Kft.

Az oldal készült: motor verzióján

tumblr hit counter

Szervereinken Ingyenes Ubuntu operációs rendszer fut Webhosting adminisztrálásra ISPconfig felületet alkalmazunk MySQL adatbázis kiszolgáló Weboldalaink phpMyAdmin felületen is elérhetők PHP5 futtatókörnyezet felel a dinamikus oldalakért Szervereink stabilitásá Gigabyte alaplapok adják Intel processor felel a sebességért